Détail de manuscrit

Retour
Manuscrit sélectionné

X

PARIS, Bibliothèque nationale de France, Manuscrits, fr. 17229

Comment citer cette fiche ?

Section romane, notice de "PARIS, Bibliothèque nationale de France, Manuscrits, fr. 17229" dans la base Jonas-IRHT/CNRS (permalink : http://jonas.irht.cnrs.fr/manuscrit/45855). Consultation du 30/11/2021

+ Identification
Exemplaire
PARIS, Bibliothèque nationale de France, Manuscrits, fr. 17229
Titre Légendier de l'abbaye de Beaulieu (Deuffic)
Commentaire sur le titre
Datation détaillée 13e s
Langue principale oil-français
Commentaire sur le manuscrit Description faite d'après une notice dactylographiée IRHT. Le témoin appartient au groupe appelé D par Meyer, 1906b.
Etat de la saisie validée
Autres titres
  • aucun autre titre.
Autres intervenants
  • aucun autre intervenant
Autres textes repères
  • aucun autre texte repère
+ Description
Section : Ensemble
Support Type support Parchemin
Hauteur page (en mm) 308
Largeur page (en mm) 218
Composition projet Nombre de feuillets 367 + 5 gardes papier au début et 5 à la fin. Il y a un f.302bis. Le f. 302v est blanc (sauf une annotation et une réclame). f. 366 très endommagé
Nombre de cahiers 44
Type de cahiers Quaternions sauf ff. 1-16 (8/8), ff. 297-302 (3/3) et ff. 358-367v (5/5)
Préparation de la page Nombre de colonnes 2
Nombre de lignes écrites 40
Justification hauteur (en mm) 221
Justification largeur (en mm) 145
Mise en texte Structuration niveau 1 type miniature + initiale Une miniature au début de chaque vie, largeur de 53 à 65, hauteur de 56 à 70. De plus petites miniatures marquent aussi les grandes articulations des textes les plus longs
Illustration Projet Présence illustration Oui
+ Histoire du (des) volume(s)
+ - PARIS, Bibliothèque nationale de France, Manuscrits, fr. 17229

+ Manuscrits et imprimés associés
aucune association
+ Contenu
65 œuvre(s) :
Tout développer Tout réduire
triée(s) par feuillets
+ - Anonyme | Légendier D de Meyer | Incipit référence de l'œuvre : Qant li tens fut raempliz que NSJC volt nestre de madame sainte Marie
+ - Anonyme | Nativité de Jésus Christ | Incipit référence de l'œuvre : Quant li tens fu raemplis que Nostre Sires Jhesucrist volt naistre de Nostre Dame sainte Marie il honora mout sa nativité
Folio 1r - 3r
+ - Anonyme | Epiphanie | Incipit référence de l'œuvre : Veritez est quant Nostres Sires Jhesucris fu nez en la cite de Bethleam que l'estoile qui est demonstremenz de sa nessance aparut aus iii roys
Folio 3r - 4
+ - Anonyme | Purification Notre Dame | Incipit référence de l'œuvre : Quant li temps fu acompliz de la gesine madame sainte Marie si prindrent Nostre Seigneur cil qui eirent si parent selonc la char
Folio 4r - 4v
+ - Anonyme | Evangile de Nicodème | Incipit référence de l'œuvre : Annas et Cayphas et Symiine et Dadami et Gamaliel Judas Levi Neptalim Alexander Ochiarus, cil x prince de la loy et autre iiij de llor conseil vindrent a Pylate
Folio 5 - 13
+ - Anonyme | Conversion de Saint Paul | Incipit référence de l'œuvre : Apres ce que saint Estiene fut lapidez, li jouvenceaus qui gardoit les robes de ceos qui le lapiderent qui avet non Saules fut grant partie de temps en sa perversité et demoura en sa mescreantise
Folio 13 - 14
+ - Cisterciens de Vaucelles | Dispute de saint Pierre et de saint Paul contre Simon le magicien | Incipit référence de l'œuvre : Quant saint Pous fu venus a Rome li juif vindrent a lui et li distrent
Folio 14v - 21v
+ - Anonyme | Chaire de saint Pierre | Incipit référence de l'œuvre : Sainte esglyse fet ceste feste en remenbrance de l'onnour que saint Pierre ot quant il fu le premerain evesque qui oncques fu en Enthioche la cité
Folio 14 - 14
+ - Cisterciens de Vaucelles | Vie et passion de saint Pierre apôtre | Incipit référence de l'œuvre : A entendre la glorieuse passion saint Pierre l'apostre de son martire qu'il reçut pour NS
Folio 21v - 27v
+ - Cisterciens de Vaucelles | Passion de saint Paul | Incipit référence de l'œuvre : De la passion saint Pol sachent tuit creant en Nostre Seignor que quant s Lucas l'euvangelistre fu venus a Rome de Galatie
Folio 27v - 32v
+ - Cisterciens de Vaucelles | Vie de saint Jean l'évangéliste | Incipit référence de l'œuvre : Bien est seue chose que la seconde persecussions qui puis Noiron fu faite sor crestiens si fist Domitiens li emperes
Folio 33r - 38v
+ - Cisterciens de Vaucelles | Passion, translation et miracles de saint Jacques le Majeur | Incipit référence de l'œuvre : Ce sachent tuit crestien que aprés le jour de la sainte Pentecouste, que le saint Esperit fu descendu sor les apostres et que Nostre Sires leur ot enseignié toutes manieres de langages et il lor ot commandé que il alasent preeschier la sainte evangile par
Folio 38v - 57
+ - Cisterciens de Vaucelles | Vie de saint Matthieu | Incipit référence de l'œuvre : En la terre d'Ethiope, la ou la gent sont noir pour la chalor qui y est, avoit II enchanteurs dont li ung avoit non Zaroes et li autres Arphazar
Folio 57 - 64
+ - Anonyme | Passion de saint Barnabé | Incipit référence de l'œuvre : Sainz Barnabez fu de Chipre et fu apelez Joseph et fu an l'ofice d'apostre aveuc saint Pol
Folio 71 - 72
+ - Anonyme | Vie de saint Thomas l'apôtre | Incipit référence de l'œuvre : Au temps que li apostre se departoient par le monde pour preeschier, messires sains Thomas qui Didimus estoit appellez pour son nom
Folio 72r - 76v
+ - Cisterciens de Vaucelles | Vie de saint Barthelemy | Incipit référence de l'œuvre : Or vos dirons de monseigneur sain Bertelemi l’apostre, qui aprés le haut jor de l’Acension NS fu par l’anoncement du Saint Esperit envoiez en Ynde
Folio 76v - 81
+ - Cisterciens de Vaucelles | Vie de saint Marc | Incipit référence de l'œuvre : Resons est et droiture que l'en truisse en l'escripture comment misires saint March li evangelistres ala en Esgypte
Folio 81r - 83
+ - Anonyme | Vie et miracles de saint André | Incipit référence de l'œuvre : Sachent tuit creant en Nostre Seingneur Jhesucrist que uns enfes qui Egiptius avoit non qui son pere amoit moult souverainnement
Folio 83 - 97r
+ - Anonyme | Vie de saint Luc | Incipit référence de l'œuvre : Saint Luc l'evangelistre, selon ce que dient li autor et li livre de l'Eglise, fu siriens et nez d'Antioche et fu bons fuisiciens
Folio 97r - 98v
+ - Cisterciens de Vaucelles | Vie de saint Jacques le Mineur | Incipit référence de l'œuvre : Ne voz doit mie anoier se je vous conte ici apres la vie et la passion de monsigneur seint Jaque le petit
Folio 98v - 100
+ - Anonyme | Vie de saint Etienne | Incipit référence de l'œuvre : Apres la pentecouste quant la foi de sainte eglise conmencha a essaucier
Folio 100v - 101
+ - Cisterciens de Vaucelles | Vie de saint Vincent | Incipit référence de l'œuvre : Vincent fu de haute lingniee et ses peres ot non Eutycius qui fu fiulz a Gresse le concele
Folio 101r - 106v
+ - Cisterciens de Vaucelles | Vie de saint Georges | Incipit référence de l'œuvre : Veraiement raconte la divine page que quant li saint home se penoient et efforçoient d'acroistre et d'essaucier la seinte loi
Folio 106v - 111v
+ - Cisterciens de Vaucelles | Vie de saint Christophe | Incipit référence de l'œuvre : Moult puet estre liés a cui Nostre Sires donne tant de sa grace qu'i ne li desplest mie a oir les paroles qui de lui sont et les vies des sains martirs
Folio 111v - 121r
+ - Anonyme | Vie de saint Nicolas | Incipit référence de l'œuvre : Saint Nicholas fu nez de hautes genz et de seintes et tantost comme il fu nez li peres et la mere visquirent puis en continence toute leur vie
Folio 121v - 126v
+ - Wauchier de Denain | Dossier sur saint Martin de Tours | Incipit référence de l'œuvre : Sainz Martins fu nez de la contree de Pannonie d'un chastel qui Ysaphane avoit non
Folio 127r - 143
+ - Cisterciens de Vaucelles | Vie des saints Côme et Damien | Incipit référence de l'œuvre : En cel temps que Diocletien et Maximien estoient empereur a Rome et leur seingneurie
Folio 149 - 154
+ - Anonyme | Vie de saint Arsène | Incipit référence de l'œuvre : Uns homs fu ou palés Theodoses qui avoit non Arcennes. Si ot II filz ; li premiers ot non Archadius et li secons ot non Honorius. Il reçurent baptisme. Arcennes leur pere guerpi le siecle
Folio 154 - 155
+ - Anonyme | Vie de saint Lambert de Liège | Incipit référence de l'œuvre : Messires seint Lambert, li gloriex martirs et qui fu seinz prestres et tres chiers amis Nostre Seigneur Jhesucrist, fu nez de Treit, de molt noble ligniee
Folio 163va - 169r
+ - Anonyme | Vie de saint Julien l'hospitalier | Incipit référence de l'œuvre : Uns preudons raconte la vie saint Julien que il a translatee de latin en roumans
Folio 169 - 182
+ - Anonyme | Vie de saint Brendan | Incipit référence de l'œuvre : En la vie de monseigneur saint Brandain qui moult est deliteuse a oir a cors et ames trouvons escript et il est voirs qu'il fu ne d'Irlande
Folio 182rb - 194v
+ - Anonyme | Vie de saint Thomas Becket | Incipit référence de l'œuvre : Mi chier fill ceste feste doit estre celebree a grant solempnite par veraie devocion en laquelle messire s. Thomas qui conseus de pes estoit
Folio 194v - 198
+ - Anonyme | Vie de saint Sylvestre | Incipit référence de l'œuvre : Saint Silvestres quant il fu enfes si le bailla Juste sa mere qui veve estoit a un provoire por aprendre. Cil si estoit mout preudome et avoit non Cirinus
Folio 198r - 212v
+ - Anonyme | Vengeance Nostre Seigneur | Incipit référence de l'œuvre : Il avint el point et en l'eure de la passion de nostre seigneur jhesucrist que tyberius cesar li emperere de rome
Folio 218v - 222
+ - Anonyme | Vie et miracles de saint Edmond le Roi | Incipit référence de l'œuvre : En ce temps que Donstans l'arcevesque de Duramme saiges & ancien homs faisoit sa visitation par sa province vint en une abaie qui Aubeflorie estoit appellee
Folio 222 - 230v
+ - Anonyme | Vie de saint Thibaut de Provins | Incipit référence de l'œuvre : Sainz Tiebauz fu ne de l'eveschie de Troies. Ses peres ot non Arnous et sa mere Gile et furent françois et furent molt noble gent et de grant lignaige
Folio 230vb - 233rb
+ - Anonyme | Purgatoire de saint Patrice | Incipit référence de l'œuvre : En cel tens que seinz Patrices li grans preschoit en Yrlande la parole de Dieu, Nostre Seigneur conferma son preschement par tres glorieux miracles
Folio 233 - 241
+ - Anonyme | Barlaam et Josaphat | Incipit référence de l'œuvre : A cel temps que les eglises et les moustiers furent commencie a edefier ou non NSJC et que li saint home commencierent a servir Nostre Seigneur par diverse maniere d'ordre monial
Folio 241 - 290
+ - Cisterciens de Vaucelles | Vie de saint Longin | Incipit référence de l'œuvre : Au tens ke Nostre Sires Jhesucris fu mis en crois estoit un chevalier qui Longins avoit nom. Il par le commandement Pilate feri Nostre Sires
Folio 290v - 292v
+ - Cisterciens de Vaucelles | Vie de saint Sébastien | Incipit référence de l'œuvre : Au tens que Dyocletiens et Maximiens estoient empereeur de Rome et il destruisoient touz ceuls qui aoroient Nostre Seigneur
Folio 292v - 296v
+ - Anonyme | Vie de saint Arnoul | Incipit référence de l'œuvre : Saint Arnoul fu nez de France et de moult noble lignie. Son pere et sa mere estoient payen et saint Remy qui estoit en celui tampz archevesquez de Reims les ammonestoit
Folio 297 - 302
+ - Anonyme | Assomption de Notre Dame | Incipit référence de l'œuvre : Quant Nostre Sires nostre Sauvieres Jhesucrist pour le sauvement de tout le monde pendoit en la crois fichiez de clos il vit sa mere estant jouste la crois et Jehan li evangelistres que il amoit devant les autres
Folio 302 bis  - 305
+ - Cisterciens de Vaucelles | Vie de sainte Agnès | Incipit référence de l'œuvre : Tuit devons graces et loenges rendre a nostre seigneur Jhesucrist des seintes virges et des passions que eles soufrirent
Folio 305 - 309
+ - Cisterciens de Vaucelles | Vie de sainte Félicité et de ses sept fils | Incipit référence de l'œuvre : Veritez est si com l'escripture tesmoingne que en cel tens que Antoninus estoit empereres a Rome estoient cil qui creoient
Folio 309v - 311v
+ - Cisterciens de Vaucelles | Vie de sainte Christine | Incipit référence de l'œuvre : Quant seinte crestientez croissoit et florissoit par les hautes miracles que Nostre Sires fesoit por les seinz et por les seintes qui por sa loi essaucier recevoient martire
Folio 311v - 319v
+ - Cisterciens de Vaucelles | Invention de la Sainte Croix | Incipit référence de l'œuvre : A CC et XXXIII ans du regnement du vaillant empereor de Rome coutiveour de Deu Constentin el siste an de son regnement estoient maintes gens assembles sor la rive de Dimon
Folio 319va - 322vb
+ - Cisterciens de Vaucelles | Vie de sainte Félicula | Incipit référence de l'œuvre : Flaccus torna son corage en la seinte virge qui estoit nomee Fenicula
Folio 323r - 323v
+ - Cisterciens de Vaucelles | Vie de sainte Cécile | Incipit référence de l'œuvre : Haute chose est d'oir et de retenir la sainte foy et la sainte loy nostre seigneur que li apostre tindrent et ensuivoient
Folio 323v - 331r
+ - Anonyme | Vie de sainte Marie Madeleine | Incipit référence de l'œuvre : La tres douce Marie Madeleine selonc l'orgueil du siecle si fu nee d'un lingnage de grant noblois d'un chastel qui est apelez Magdalon
Folio 331r - 336v
+ - Anonyme | Vie de sainte Marie l'Egyptienne | Incipit référence de l'œuvre : Uns preudoms fu en l'eglise de Palestine aournez de vertus et de saintes parolles et de bonnes euvres
Folio 337r - 344r
+ - Anonyme | Vie de sainte Catherine | Incipit référence de l'œuvre : Les estoires annales nos enseignent que Costentius li fiulz qui reçut de Costentin son pere le governement de l'empire
Folio 344r - 352v
+ - Anonyme | Miracle de la chandelle d'Arras | Incipit référence de l'œuvre : El non del pere et du fill et del saint esperit dites tuit et toutes amen A icel tans le bon evesque lambert qui fu li premerains evesques d'arraz
Folio 352v - 357v
+ - Cisterciens de Vaucelles | Vie de sainte Agathe | Incipit référence de l'œuvre : Au tens que seinte crestientez croissoit et essauçoit par les paroles et par les hauz miracles qe Nostre Sires faisoit
Folio 357vb - 361v
+ - Anonyme | Vie de sainte Anastasie | Incipit référence de l'œuvre : Sainte Anataise fut nee a Rome et fut molt gentis gens sainz Grisgoines fut ses maistres en la foy Jhesucrist
Folio 361v - 363
+ - Anonyme | Nomenclatures pieuses | Incipit référence de l'œuvre : Le premier commencement de bien faire est la crainte de dieu Le deuxieme pitie de soi meme et du prochain
Folio 367v - 367v
+ Bibliographie
21 référence(s)
+ Signature
  • Section romane, 07/01/2013, documentation section romane