>SUSAN ARONSTEIN, Prize or pawn? Homosocial order, marriage, and the redefinition of women in the «Gawain Continuation», Romanic Review, 82, 1991 : p. 115-126
>Robert Baudry, La vertu nourricière du Graal, Banquets et manières de table au Moyen Age, Senefiance, 38, Aix en Provence, CUERMA, 1996 : p. 433 - 450
>Emmanuèle Baumgartner, Les scènes du Graal et leur illustration dans les manuscrits du «Conte du Graal» et des «Continuations», Les manuscrits de Chrétien de Troyes. The manuscripts of Chrétien de Troyes, Faux titre, 71-72, Amsterdam;Atlanta, Rodopi, 1993 : p. 489 - 503
>Anne Berthelot, Le Graal nourricier, Banquets et manières de table au Moyen Age, Senefiance, 38, Aix en Provence, CUERMA, 1996 : p. 451 - 466
>Edith Brayer et Félix Lecoy, Fragment d'un nouveau ms de la Première Continuation du Perceval de Chrestien, Romania, 83, 1962 : p. 400-7
>Matilda Tomaryn Bruckner, The poetics of continuation in medieval French romance. From Chrétien's «Conte du Graal» to the «Perceval» continuations, French Forum, 18, 1993 : p. 133-149
>Matilda Tomaryn Bruckner, Chrétien continued : a study of the Conte du Graal and its verse continuations, Oxford, 2008
>Nigel Bryant, Perceval. The story of the Grail, Cambridge; Totwa NJ, 1982
>Glyn S. Burgess, The Arthur of the French. The Arthurian legend in medieval French and Occitan Literature, Cardiff, 2006
>Keith Busby, Text, miniature, and rubric in the «Continuations» of Chrétien's «Perceval», Les manuscrits de Chrétien de Troyes. The manuscripts of Chrétien de Troyes, Faux titre, 71-72, Amsterdam;Atlanta, Rodopi, 1993 : p. 365 - 376
>Keith Busby, The scribe of mss T and V of Chrétien's «Perceval» and its «Continuations», Les manuscrits de Chrétien de Troyes. The manuscripts of Chrétien de Troyes, Faux titre, 71-72, Amsterdam;Atlanta, Rodopi, 1993 : p. 49 - 65
>Keith Busby, The other Grail cycle, Cyclification. The Development of narrative cycles in the Chansons de Geste and the Arthurian Romances. [Proceedings of the Colloquium, Amsterdam, 17-18 Dec 1992], Koninklijke Nederlandse Adad. van Wetenschappen, 159, Amsterdam; Oxford, 1994 : p. 176 - 178
>Keith Busby, La bibliothèque de Tommaso di Saluzzo, Civilisation médiévale, 16, 2006 : p. 31-39
>Françoise Chambefort, Le topos de l'indescriptible dans les portraits romanesques au xlle siècle, Bien dire et bien aprandre, 11, 1993 : p. 119-130
>Maria Colombo Timelli, La Tresplaisante et recreative hystoire du trespreulx et vaillant chevallier Perceval le Galloys... (1530), mise en prose tardive du 'cycle du Graal', Le Moyen Français, 64, 2009 : p. 13-54
>Corin F Corley, The second continuation of the old french Perceval. A critical and lexicographical study, TEXTS AND DISSERTATIONS, 24, Londres, The Modern Humanities Research Association, 1987
>MARIJKE DE VISSER VAN TERWISGA, Le déclin du monde féerique dans les Continuations du Perceval, Die Welt der Feen im Mittelalter / Le monde des fées dans la culture médiévale (IIème congrès au Mont-saint-Michel, 31 oct.-1er nov. 1994), Wodan Greifswalder Beiträge zum Mittelalter, 47 Série 3 vol. 27, Greifswald, Reineke-Verlag, 1994 : p. 29 - 42
>Janet R. Doner, Gauvain and the Pucelle de Lis, Romance Philology, 46, 1992/93 : p. 453-463
>Janet R. Doner, The Knight, the Centurion, and the Lance, Neophilologus, 77/1, 1993 : p. 19-29
>Janet R. Doner, Scribal whim and miniature allocation in the illustrated manuscripts of the Continuation-Gauvain, Medium Aevum, LXV, 1996 : p. 72-95
>William Roach, R. H. Ivy (éd.) et Lucien Foulet (éd.), The Continuations of the Old French Perceval of Chretien de Troyes, Philadelphia, University of pennsylvania Press, 1949-1952
>Massimiliano Gaggero, Verse and Prose in the Continuations of Chrétien de Troyes' Conte du Graal, Arthuriana, 23/3, 2013 : p. 3-25
>Massimiliano Gaggero, L'épée brisée dans le Conte du Graal et ses continuations, Dai pochi ai molti. Studi in onore di Roberto Antonelli, Roma, Viella, 2014 : p. 855-883
>Pierre Gallais, L'imaginaire d'un romancier français de la fin du XIIe siècle. Description raisonnée, coparée et commentée de la Continuation-Gauvain (1ère suite du Conte du Graal de Chrétien de Troyes), Faux titre, 33 34 36 39, Amsterdam, Rodopi, 1988-90
>Marshal Severy Grant, The question of integrity in the first continuation of Chrétien de Troyes's Conte du Graal, Proceedings of the PMR Conference, 11, Villanova Pa., Villanova University, 1986 : p. 101 - 125
>John L. Grigsby, Remnants of the Chretien's Aesthetics in the Early Perceval Continuations and the Incipient Triumph of Writing, Romance Philology, 41, 1988 : p. 379-393
>John L. Grigsby, Heroes and their destinies in the continuations of Chrétien's Perceval, The Legacy of Chrétien de Troyes. t. 2. Ed by LACY (Norris J.), KELLY (Douglas) and BUSBY (Keith), Faux titre, 37, Amsterdam, Rodopi, 1988 : p. 41 - 53
>Lisa Jefferson, A new fragment of the First Continuation of the Perceval (London, PRO, E122/100/13B), Arthurian Literature, 15, 1997 : p. 55-76
>Margherita Lecco, Per un'analisi delle relazioni tra il Lai du Cor e il Livre de Carados, Neuphilologische Mitteilungen, 108, 2007 : p. 479-496
>CLAUDINE MARC, Le Fils du Roi des Poissons, _tude comparative d'un conte populaire et de r_cits m_di_vaux 14-janv-00, 2000
>Andders Melkersson, L'iteration lexicale. Etude sur l'usage d'une figure stylistique dans onze romans fr des XII' et XIII' s, Romanica Gothoburgensia, 41, Acta Universitatis Gothoburgensis, Goteborg, 1992
>Graziella Pastore, Un nouveau témoin de la Première Continuation Perceval, Romania, 134, 2016
>Colette Van Coolput-Storms et William Roach, Première Continuation de Perceval (Continuation-Gauvain). Texte du ms. L édité par William Roach. Traduction et présentation par Colette-Anne Van Coolput-Storms, Lettres gothiques, 4538, Paris, LGF, 1993
>Antoinette Saly, L'arbre illuminé et l'arbre à l'enfant, Image, structure et sens. Etudes arthuriennes, Senefiance, 34, Aix-en-Provence, CUERMA, 1994 : p. 171 - 186
>Antoinette Saly, La Demoiselle Hideuse dans le Roman Arthurien, Travaux de Littérature, 7, 1994 : p. 27-51
>Armand Strubel, Ecrire le Graal en prose et en vers. Le Perlesvaus et les Continuations, Littérales, 41, 2007 : p. 187-207
>Gloria Torrini-Roblin, Semiotics of the roman courtois, a Model and its Replica : The hypertextual relationship between the Conte du Graal and the Fist Continuation, WashingtonUniv. Press, 1987
>Gloria Torrini-Roblin, Oral or written model? Description, length, and unity in the «First Continuation» [Graal], Continuations. Essays on medieval French literature and language, in honor of John L. Grigsby, Birmingham Alabama, Summa Publ, 1989 : p. 145 - 161
>Colette-Anne Van Coolput, Première Continuation de Perceval. Continuation Gauvain. Texte du ms L édité par William Roach, Lettres gothiques, 4538, Paris, Librairie générale française, 1993
>Guy Vial, Le Conte du Graal. Sens et unité. La première Continuation. Textes et contenu, Publications Romanes et Françaises, CLXXVIII, Genève, Droz, 1987
>Jean-Jacques Vincensini, Procédés d'esthétisation et formes de l'esthétique dans la narration médiévale, Actes du XXe Congrès International de Linguistique et Philologie Romanes. Section VII : La poésie lyrique romane (XIIe et XIIIe siècles). Section VIII : L'art narratif aux XIIe et XIIIe siècles Univ Zürich 6-11 avril 1992, Tübingen und Basel, Francke Verlag, 1993 : p. 413 - 426
>Jean-Jacques Vincensini, Viol de la fée, violence du féerique. Remarques sur la vocation anthropologique de la littérature médiévale, La violence dans le monde médiéval, Senefiance, 36, Aix-en-Provence, CUERMA, 1994 : p. 543 - 560