>Emmanuèle Baumgartner, Les scènes du Graal et leur illustration dans les manuscrits du «Conte du Graal» et des «Continuations», Les manuscrits de Chrétien de Troyes. The manuscripts of Chrétien de Troyes, Faux titre, 71-72, Amsterdam;Atlanta, Rodopi, 1993 : p. 489 - 503
>Herman Braet, L'instruction, le titulus, la rubrique : observations sur la nature des éléments péritextuels, Als ich can. Liber Amicorum in Memory of Professor Dr. Maurits Smeyers / Bert CARDON, Jan VAN DER STOCK & Dominique VANWIJNSBERGHE (éds.), Corpus of Illuminated Manuscripts, 11-12, Louvain, Peeters, 2002 : p. 203-212
Commentaire : cité p. 207
>Keith Busby, The illustrated manuscripts of Chrétien's Perceval, Zeitschrift für französische Sprache und Literatur, XCVIII (1), 1988 : p. 41-52
>Keith Busby, Text, miniature, and rubric in the «Continuations» of Chrétien's «Perceval», Les manuscrits de Chrétien de Troyes. The manuscripts of Chrétien de Troyes, Faux titre, 71-72, Amsterdam;Atlanta, Rodopi, 1993 : p. 365 - 376
>Keith Busby, The illustrated manuscripts of Chrétien's «Perceval», Les manuscrits de Chrétien de Troyes. The manuscripts of Chrétien de Troyes, Faux titre, 71-72, Amsterdam;Atlanta, Rodopi, 1993 : p. 351 - 363
>Keith Busby, Rubrics and the Reception of romance, French Studies, 53, 1999 : p. 129-141
>Keith Busby, Codex and Context. Reading Old French Verse Narrative in Manuscript, New York, Rodopi, 2002
>Paul Creamer, The scope and importance of the color palettes used by the "Conte di Graal" miniaturists, Courtly arts and the art of courtliness. Selected Papers from the Eleventh Triennial Congress... Univ. of Wisconsin-Madison, 29 July- 4 august 2004, Congress of the International Courtly Literature Society, 11, Woodbridge, Brewer, 2006 : p. 350-364
>Paul Creamer, Des infidèles armés de pinceaux: les miniaturistes du "Conte du Graal", Quand l'image relit le texte, 2013 : p. 285-298
>Thierry Delcourt, La légende du roi Arthur, Bibliothèque Nationale de France, Paris, Seuil, 2009
Commentaire : p. 101
>Sylvie Fabre-Baudet, Mise en texte, mise en page et construction iconographique dans les manuscrits enluminés conservant la version IV du Roman de Tristan en prose (ms. Getty Ludwig XV-5, Paris, BnF, Fr. 99 et Chantilly, Musée Condé, 645), Pecia, 13, 2010 (publié en 2011) : p. 345-366
>Laurence Harf-Lancner, L'image et le fantastique dans les manuscrits des romans de Chrétien de Troyes, Les manuscrits de Chrétien de Troyes. The manuscripts of Chrétien de Troyes, Faux titre, 71-72, Amsterdam;Atlanta, Rodopi, 1993 : p. 457 - 488
>Sandra Hindman, Sealed in Parchment : Rereadings of Knighthood in the Illuminated Manuscripts of Chrétien de Troyes, Chicago, Chicago UP, 1994
>Sylvia Huot, Reading the manuscripts of Chrétien de Troyes, Medievalia et humanistica, 23, 1996 : p. 99-109
>William Roach et Marie-Noëlle Toury, Manessier. La troisième continuation du Conte du Graal, Champion Classiques Moyen Age, 13, Paris, Champion, 2004
>Richard H Rouse et Mary A Rouse, Manuscripts and their makers. Commercial Book Producers in Medieval Paris 1200-1500, Harvey Miller Publishers, 2000
>Katherine Sedovic, Materially Different, Visually Similar: Collaborative Production Practices Among Arthurian Manuscripts and Ivories in Fourteenth-Century Paris, Pecia, 19, 01/2016 : p. 157-201
>Lori Walters, The use of multi-compartment opening miniatures in the illustrated manuscripts of Chrétien de Troyes, Les manuscrits de Chrétien de Troyes. The manuscripts of Chrétien de Troyes, Faux titre, 71-72, Amsterdam;Atlanta, Rodopi, 1993 : p. 331 - 350