>Emmanuèle Baumgartner, Les scènes du Graal et leur illustration dans les manuscrits du «Conte du Graal» et des «Continuations», Les manuscrits de Chrétien de Troyes. The manuscripts of Chrétien de Troyes, Faux titre, 71-72, Amsterdam;Atlanta, Rodopi, 1993 : p. 489 - 503
>Keith Busby, The illustrated manuscripts of Chrétien's Perceval, Zeitschrift für französische Sprache und Literatur, XCVIII (1), 1988 : p. 41-52
>Keith Busby, Text, miniature, and rubric in the «Continuations» of Chrétien's «Perceval», Les manuscrits de Chrétien de Troyes. The manuscripts of Chrétien de Troyes, Faux titre, 71-72, Amsterdam;Atlanta, Rodopi, 1993 : p. 365 - 376
>Keith Busby, The illustrated manuscripts of Chrétien's «Perceval», Les manuscrits de Chrétien de Troyes. The manuscripts of Chrétien de Troyes, Faux titre, 71-72, Amsterdam;Atlanta, Rodopi, 1993 : p. 351 - 363
>Keith Busby, Rubrics and the Reception of romance, French Studies, 53, 1999 : p. 129-141
>Keith Busby, Codex and Context. Reading Old French Verse Narrative in Manuscript, New York, Rodopi, 2002
>Paul Creamer, Des infidèles armés de pinceaux: les miniaturistes du "Conte du Graal", Quand l'image relit le texte, 2013 : p. 285-298
>Laurence Harf-Lancner, L'image et le fantastique dans les manuscrits des romans de Chrétien de Troyes, Les manuscrits de Chrétien de Troyes. The manuscripts of Chrétien de Troyes, Faux titre, 71-72, Amsterdam;Atlanta, Rodopi, 1993 : p. 457 - 488
>Sandra Hindman, Sealed in Parchment : Rereadings of Knighthood in the Illuminated Manuscripts of Chrétien de Troyes, Chicago, Chicago UP, 1994
>William Roach et Marie-Noëlle Toury, Manessier. La troisième continuation du Conte du Graal, Champion Classiques Moyen Age, 13, Paris, Champion, 2004
>Katherine Sedovic, Materially Different, Visually Similar: Collaborative Production Practices Among Arthurian Manuscripts and Ivories in Fourteenth-Century Paris, Pecia, 19, 01/2016 : p. 157-201