>Pascale Charron et Marc Gil, Les Enlumineurs des manuscrits de David Aubert, Les manuscrits de David Aubert, "escripvain" bourguignon, Cultures et civilisations médiévales, 18, Paris, 1999 : p. 81-100
>Claudine Lemaire et Elly Cockx-Indestege, Manuscrits et imprimés anciens en fac-similé de 1600 à 1984, Bruxelles, Bibliothèque royale, 1985
Commentaire : Fac-similé München 1980
>Elizabeth Moodey, Historical Identity in the Burgundian Netherlands : the role of manuscript, Tributes in honor of James H. Marrow. Studies in Painting and Manuscripts Illumination of the Little Ages and Northern Renaissance, 2006 : p. 343-351
>Elizabeth Moodey, Illuminated Crusader Histories for Philip the Good of Burgundy, Ars nova, Turnhout, Brepols, 2012
>Elizabeth Moodey, Towards a Portrait of a Late-Medieval Mastermind : Jean Miélot, Manuscripta, 57/2, 2013 : p. 182-205
>Richard E.F. Straub, David Aubert, escripvain et clerc, Faux titre, 96, Amsterdam-Atlanta, Rodopi, 1995
Commentaire : p. 131
>Dagmar Thoss, Das Epos des Burgunderreiches Girart de Roussillon. Mit der Wiedergabe aller 53 Miniaturseiten des Widmungsexemplar für Philipp den Guten, Herzog von Burgund, Codex 2549 der Österreichischen Nationalbibliothek in Wien, Graz, Adeva, 1989
>Hanno Wijsman, Jean Miélot et son réseau. L’insertion à la cour de Bourgogne du traducteur-copiste, 2010 : p. 129-156
Commentaire : part. p. 141
>Hanno Wijsman, Images between Stories and History. Late Medieval Miniatures Showing Travelling Women, Itineraria. Letteratura di viaggio e conoscenza del mondo dall’Antichità al Rinascimento – Travel Literature and Knowledge of the World from Antiquity to the Renaissance, 8-9, 2010 : p. 329-382
>Collectif, Mittelalterliche Handschriften in österreichischen Bibliotheken, 2009-