>Maria Bendinelli Predeli, La situazione iniziale nel Cantare di Madonna Elena, Medioevo romanzo, 18, 1993 : p. 91-103
>Maurice Delbouille, Fragments d'un second manuscrit du Roman du comte de Poitiers, Revue belge de philologie et d'histoire, 23, 1944 : p. 255-264
>Victor Frederic Koenig, Le Comte de Poitiers, roman du XIIIe siècle, Paris, Droz, 1937
>Roberta L. Krueger, Double jeopardy. The appropriation of women in four romances from the «cycle de la gageure», Women readers and the ideology of gender in Old French verse romance, Cambridge studies in French, 43, Cambridge, UP, 1993 : p. -
>Bertil Malmberg, Le Roman du comte de Poitiers, poème français du 13e siècle, Etudes romanes de Lund, Kobenhavn, E. Munskgaard, 1940
>Francisque Michel, Roman du comte de Poitiers, Paris, 1831
>Ulrich Mölk, Französische Literarästhetik des 12. und 13. Jh. – Prologe – Exkurse – Epiloge, Tübingen, Niemeyer, 1969
Commentaire : p. 56
>Gaston Paris, Le cycle de la gageure, Romania, 32, 1903 : p. 480-551