>Susan Amato Blackman, Recent attributions of manuscripts to the collections of Jacques d'Armagnac, Manuscripta, 39, 1995 : p. 30-32
>Antoine Brix, Tradition iconographique versus tradition textuelle, Le texte médiéval dans le processus de communication, Rencontres, 416, Paris, Classiques Garnier, 2019 : p. 107-119
>Jiri Fajt, Markus Hörsch et Andrea Langer, Karl IV. Kaiser von Gottes Gnaden: Kunst und Repräsentation des Hauses Luxemburg 1310-1437, Munich, Deutscher Kunstverlag, 2006
Commentaire : n° 150, p. 456
>Anne D. Hedeman, The Royal image : Illustrations of the Grandes chroniques de France 1274-1422, Berkeley/Los Angeles/Oxford, University of California press, 1991
Commentaire : p. 239-241
>Laure Rioust et Olga Karashova, Les grandes chroniques de France, Art de l'enluminure, 52, 2015
>Sylvie Lefèvre, Un recueil du XVe siècle : le Mignon, Le Recueil au Moyen Âge. La fin du Moyen Âge, Texte, Codex et Contexte, 9, Turnhout, Brepols, 2010 : p. 179-198
Commentaire : p. 181
>Millard Meiss, French painting in the time of Jean de Berry, New York, 1969
Commentaire : 314, 400 n. 30
>Marcel Thomas, The Golden Age: Manuscript Painting at the Time of John, Duke of Berry, New York, 1979