Retour

David A. Fein, Vos qui les biaus mos entendez. Audience Collusion in twelfth-century French Narrative, Neophilologus, 77/4, 1993 : p. 531-539

+ -Référence
David A. Fein, Vos qui les biaus mos entendez. Audience Collusion in twelfth-century French Narrative, Neophilologus, 77/4, 1993 : p. 531-539
Etudie les exemples de collusion entre le narrateur et celui qui l'écoute, dans des extraits de 44 chansons de geste et romans français du XIIe siècle. Ces interactions entre le narrateur et son public créent des rapports de séduction entre eux; on peut aussi y voir l'apparition d'une sorte de trinité organique liant le jongleur, son récit et son public.
+ -Sujets traités
12 œuvres traitées
> Aimon de Varennes | Florimont | Cil qui a cuer de vaselage
> Chrétien de Troyes | Lancelot | Puis que ma dame de chanpaigne / Vialt que romans a feire anpreigne
> Anonyme | Chanson d'Antioche | Segnor soies en pais laisies la noise ester / Se vos voles cançon glorieuse escouter
> Chrétien de Troyes | Erec et Enide | Li vilains dit an son respit / Que tel chose a l'an an despit
> Anonyme | Aliscans | A icel jor que la dolor fu grant / Et la bataille orrible en Aleschans
> Anonyme | Moniage Guillaume | Boine canchon plairoit vous a oir / de fiere geste ? Bien le doit on joir. / N'est pas joglere qui ne set de cesti
> Anonyme | Floire et Blanchefleur | Seignor baron, or entendeiz
> Anonyme | Partonopeus de Blois | A Dieu ren graces et merci / De quanque sai en fais n'en dis
> Anonyme | Raoul de Cambrai | Oiez chançon de joie et de baudor ! / Oit aves auquant et li plusor / Del grant barnaige qui tant ot de valor
> Anonyme | Aye d'Avignon | Si comme Charlemaine fist alever Garnier, / Et la franche roïne, qui moult le tenoit chier...
> Anonyme | Floovant | Soignors, or escoutez, que des vos soit amis, / . III. vers de bone estoire, se je les vos devis, / dou premier roi de France qui crestiens devint
> Anonyme | Vengeance Alexandre, en prose | Ja allassent ilz tout de nuit comme a fourrageurs appartient...
+ -Thésaurus
  • Ecriture et production littéraire
  • Littérature narrative
  • Chanson de geste
  • Roman
  • Réception