92 œuvres traitées
>
Baudouin de Condé |
Ave Maria |
Ave en cui sans nul nombre a / Tant bontés k'ainc ne les nombra
p.183-186
>
Baudouin de Condé |
Dit d'amour |
Qui veut qu'en amour a droit maigne / Et c'amors avoec li remaingne
édition t. 1 pp.119-131 et 432-438
>
Baudouin de Condé |
Dit des Trois morts et des trois vifs |
Ensi con la matere conte / Il furent, si que duc, que conte
>
Clerc de Vaudois |
Dit du droit |
Ore entendez une cosete / Petite ki est novelete
Edite le Dit du droit comme partie des Vers du droit de Baudouin de Condé
>
Baudouin de Condé |
Dit du droit |
Drois m'ensengne que je doi dire / Du mauvez siecle qui empire
>
Baudouin de Condé |
Manteau d'Honneur |
Ki de boins est, si mete entente / A boins estre, car de bone ente
>
Baudouin de Condé |
Dit de Gentillesse |
Tout adies doit li hons gentius / A gentillece estre ententius
>
Baudouin de Condé |
Conte du bachelier |
J'ai maintes fois oi retraire / C'ausi bien se puet on trop taire
I, pp. 45-62
>
Baudouin de Condé |
Dit du dragon |
Selonc le siecle qui est ore / Ne puis trover de bone estore
>
Baudouin de Condé |
Dit du Prud'homme |
On dist k'en taisir mout a sens / Mais je ne voi en nul asens
>
Baudouin de Condé |
Dit du Garde-corps |
Por çou que trop ai jut en mue / M'est pris talens que me remue
t. 1, pp. 17-29 et 388-94
>
Baudouin de Condé |
Dit de l'olifant |
Ja n'aurai ma langue aprestee / A dire oevre manifestee...
t. 1, pp. 233-243 et 492-6
>
Jean de Condé |
Messe des oiseaux |
En pensant a la douche joie / Dont amans en espoir s'esjoie
>
Baudouin de Condé |
Dit de la Rose |
Amours qui maint amant la prent / A ce que doucement l'aprent / A amer bien le set la prendre
>
Jean de Condé |
Magnificat |
Par orguel et par fol cuidier / Voit on maint cuer de sens widier
>
Jean de Condé |
Louange des dames |
De vrai entendement mendient / Tout cil qui de femes mesdient
>
Jean de Condé |
Dit de cointise |
Assez de gent blasment cointise / Mais mout est bonne l'acointise / De celui c'on voit cointe a droit
>
Jean de Condé |
Du clerc qui fu repus derriere l'escrin |
Unes gens sont qui anchois oient / Une truffe et plus le conjoient / K'une bien grande auctorité : / Pour ce, truffe de verité / Vous vorrai ci ramentevoir, / Si c'om le me conta de voir.
>
Jean de Condé |
Du clerc qui fu repus derriere l'escrin |
Unes gens sont qui anchois oient / Une truffe et plus le conjoient / K'une bien grande auctorité : / Pour ce, truffe de verité / Vous vorrai ci ramentevoir, / Si c'om le me conta de voir.
>
Baudouin de Condé |
Dit d'envie |
Cil n'ont soing que je monte en pris / Qui a reprendre m'ont enpris
t. 1, pp. 107-118 et 425-432
>
Baudouin de Condé |
Dit du fût |
Haus siecles, pieça ne fus tes / Que trop ne fusses tu fustes
t. 1, pp. 150-1 et 447
>
Baudouin de Condé |
Dit de la pomme |
En une pomme fu la mors / D'un mors dont si fume la mors
>
Baudouin de Condé |
Dit de la chair |
Cil qui le miex sa char encharne / Mire soi com mors char descharne
n° 11
>
Baudouin de Condé |
Dit du monde et des mondés |
A moult de gens plaist moult li mondes / Mais il n'i est de mil uns mondes
>
Baudouin de Condé |
Dit d'amour fine |
Diex est au monde amours nayve / Ne nul mondaine amours n'ayve
édition t. 1 pp. 151-152 et 447-448
>
Baudouin de Condé |
Dit de l'avare |
Sor toute rien d'une merveille / Et plus i pens, plus me merveille
édition t. 1 pp. 187-195 et 478-481
>
Jean de Condé |
Braies le prestre |
Recorder ai oy maint conte / Que priestre ont fait as pluisors honte
>
Jean de Condé |
Pliçon |
Gens sont qui ont plus kier risees / Et mokeries desghisees
>
Baudouin de Condé |
Prison d'amour |
Pluisours plaintes, molt de dolours / Ot on de la prizon d'amours
>
Jean de Condé |
Dit du lion |
Hons d'armes d'onneur couvoiteus / Ne doit mie iestre rihoteus
>
Jean de Condé |
Los du monde |
Li siecles est trop merveilleus / Et a preudomme perilleus
>
Jean de Condé |
Des losengiers et des vilains |
De II choses ai grant despit / Que je veul dire sans respit
>
Jean de Condé |
Des lus et des bechés |
De bien dire me pourveisse / Se le siecle courtois veisse
>
Jean de Condé |
Manteau de saint Martin |
Noble vertus est de largesce / A homme qui a tel richesce
>
Jean de Condé |
Mariage de hardement et de largece |
Nobles hons qui a houneur tens / Et le non de prouecce atens
>
Jean de Condé |
Des mauvais usages du siècle |
Au siecle a mains maintiens sauvages / Encor voit on plus es corages / Qu'es maintiens de diversité
>
Jean de Condé |
Dit du miroir |
Trop est li siecles perviertis / Et li biens en maus conviertis
>
Jean de Condé |
Dit de la mortel vie |
Povre cose est de mortel vie / S'i a mout d'orguel et d'envie
>
Jean de Condé |
Oliette |
C'est sierviches biaus et courtois / De retraire aucun sierventois
>
Jean de Condé |
Ourse |
Une vertus est de grant pris / amours. Li cuers par li espris / qui a droit l'estincele en sent
>
Jean de Condé |
De l'aigle |
Haus hons doit a haute oevre entendre / S'il set son non a droit entendre
>
Jean de Condé |
Poème rétrograde d'amour |
Amours est vie glorieuse / Tenir fait ordre graciouse
>
Jean de Condé |
De l'amant hardi et de l'amant cremeteus |
En le douche saison jolie / Que toute creature est lie
>
Jean de Condé |
Sur l'Ave Maria |
Ave vierge de parfait priz / Maria, par cui s'est repriz / Mainz hons maris a droite voie
>
Jean de Condé |
De beauté et de grâce |
Biautés et grasce sont II teches / Qui font soffrir maintes destreches / As amans
>
Jean de Condé |
Du blanc chevalier |
Ch'est moult grans cose de preudomme / N'est nus qui peust faire somme
>
Jean de Condé |
Du bon comte Guillaume |
Mourir c'est usaiges communs / Aussi muerent pluiseur comme uns
>
Jean de Condé |
Du bon nom |
Chieus qui set loquense amoyer / A biaus dis faire et rimoyer
>
Jean de Condé |
De bonne chère |
Salemons dist en ses provierbes / Qu'il vient miex a poree d'erbes
>
Jean de Condé |
De la chandelle |
Grant povreté est de cest monde / Et grans folie en chiaus habonde / Qui es bien dou monde s'affient
>
Jean de Condé |
Des charnels amis qui se haient |
Dire ai oi, si m'en ramembre / Que li hons qui cope I sien membre / Son corps deffait et deffigure
>
Jean de Condé |
Chastoi du jeune gentilhomme |
Hons de gens de vaillance estrais / Les poins de nature mestrais
>
Jean de Condé |
Dit du papillon |
Raisons nous enseigne et aprent / Que folie celui sousprent / qui par autrui ne se chastie
>
Jean de Condé |
Dit de la Pâque |
Parler voel a tous crestyens / Un poi de dons celestyens
>
Jean de Condé |
De la pelote |
Boine amours est viertus si finne / Qu'elle ne cange ne ne finne
>
Jean de Condé |
Portejoie |
Biel sont pour recorder en court / Li dit qui sont plesant et court
>
Jean de Condé |
Pour quelles deux choses on vit au monde |
Chius a le cuer nice et rubieste / Et vit au siecle a loi de bieste
>
Jean de Condé |
Du prince qui croit bourdeurs |
On trueve en Salemon le Sage / Que li princes qui par usage / Ot volentiers mençongnes dire
>
Jean de Condé |
Recort d'armes et d'amours |
Or sont il II mestier ensanle / Et bien aviennent ce me sanle
>
Jean de Condé |
Du sanglier |
Hardis cuers au besoing se prueve / Mais on n'en puet certaine prueve
>
Jean de Condé |
Du seigneur de Marigny |
Verités nous moustre et aprent / Que qui au siecle garde prent / Moult de choses i puet veoir
>
Jean de Condé |
Du sens emprunté |
Jehans de Condet cierteis / C'on voit meserrer mainte fie
>
Jean de Condé |
Du sentier battu |
Folie est d'autrui ramposner / Ne gens de chose araisoner
>
Jean de Condé |
Du singe |
On voit merveilles avenir / Et le siecle tel devenir / Que chascuns s'en doit merveillier
>
Jean de Condé |
De sûreté et de confort |
Noble coze est d'avoir confort / Car cils qui vit en desconfort
>
Jean de Condé |
De la torche |
A l'example des anciiens / Se devroit princes terriiens / Gouverner s'il faisoit que sages
>
Jean de Condé |
Des trois états du monde |
Cils fait grant sens qui voelt avoir / L'amour de Dieu c'est noble avoir
>
Jean de Condé |
Des trois métiers d'armes |
Noble ordene est de cevalerie / Si doit iestre sans tricerie
>
Jean de Condé |
Des trois sages |
As fais des gens et as usages / Veons III manieres de sages
>
Jean de Condé |
Du valet qui aima la femme du bourgeois |
Ki pourcace a autrui grevance / Il s'empire et se desavanche
>
Jean de Condé |
Des vilains et des courtois |
Vilain et courtois sont contraire / De l'un ne puet on bien retraire
>
Jean de Condé |
Du vilain dépensier |
Ne sai a coi gentiex hons pensse / Qui vilain carge sa despensse
>
Jean de Condé |
Du vrai sens |
Mout doit bien li hom qui a sens / Metre sa cure et son assens / A ce qu'a bien faire s'assente
>
Jean de Condé |
Du chevalier à la manche |
Saiges est qui sa langhe atempre / En biel parler et tart et tempre
>
Jean de Condé |
Du chien |
Par exemples de creatures / Et par regarder leur natures
>
Jean de Condé |
Confort d'amours |
Hons navrez a mestier de mire / Pour metre a sa plaie onguement
>
Jean de Condé |
Des deux loyaux compagnons |
Petit sai mes matere ou prendre / De quoi je puisse dit reprendre
>
Jean de Condé |
Dit d'entendement |
A l'entrer du mois de decembre / Que de joie faire ne membre / Oisel ne beste par nature
>
Jean de Condé |
Des états du monde |
Par defaute d'entendement / voit on mout de reprendement
>
Jean de Condé |
Dit du figuier |
Quant boins ouvriers devient wiseus / C'est pour lui usaiges nuiseus
>
Jean de Condé |
Dit de la fontaine |
Biaus entremes est de biaus dis / Quar quant li cuers est esbaudis
>
Jean de Condé |
De force contre nature |
Pour ce c'on fet de bien petit / Pere je moult souvent l'apetit / De bien dire et de bien conter
>
Jean de Condé |
Dit de fortune |
Mout est Fortune merveilleuse / Et durement est perilleuse
>
Jean de Condé |
Des fourmis |
Son tans courtoisement emploie / Li ouvriers qui son sens desploie / A faire aucune plaisant oevre
>
Jean de Condé |
De franchise |
Jehans de Condé nous raconte / Se roi et duc et prince et conte / Mesissent paine au retenir
>
Jean de Condé |
Du frein |
Li cuers des gens sont si hastant / Que souffrir ne voellent pas tant
>
Jean de Condé |
De gentillesse |
Gentiex hon, par droit de natuer / S'avilenist et desnature
>
Jean de Condé |
De l'Homme qui avait trois amis |
Qui bien fait a la mort l'emporte / Si l'en est ouverte la porte
>
Jean de Condé |
De l'Hypocrisie des Jacobins |
Rien ne vaut siecles orendroit / Car on n'i fait raison ne droit
>
Jean de Condé |
Des Jacobins et des Fremeneurs |
Jacobin et frere meneur / Veulent conquerre grant honneur
>
Jean de Condé |
Du lévrier |
Ki sens a de biaus mos trouver / Moustrer le doit et esprouver
>
Anonyme |
Nonnette |
On ne doit mies trop reprendre / Aucun fol, s'on li voit emprendre
t. 2, pp. 271-9 et 438-42
1 projet de parution traité
>
REIMS | Bibliothèque municipale | 1275 (J. 743)
édition t. 1 pp. 183-186 et 476-78
1 intervenant traité
Baudouin de Condé