>François Avril et Nicole Reynaud, Les manuscrits à peintures en France 1440-1520, Paris, Flammarion-Bibliothèque Nationale, 1993
Commentaire : n° 119
>Margaret Bent, Indexes in late medieval polyphonic music manuscripts : a brief tour, The Medieval Book. Glosses from Friends & Colleagues of Christopher de Hamel, Houten, Hes & De Graaf, 2010
>Christopher De Hamel, Les Rothschild collectionneurs de manuscrits, Conférences Léopold Delisle, Paris, Bibliothèque nationale de France, 2004
>GERMAINE THIBAULT et DAVID FALLOWS, Chansonnier de Jean de Montchenu (BN, Rothschild 2973 [I.5.13]) édité par Germaine Thibault. Commentaire de David Fallows, Publications de la Société Française de Musicologie, 23, Paris, 1991
>David Fallows, The Velvet Songbooks, Qui musicam in se habet. Studies in Honor of Alejandro Enrique Planchart, 2015 : p. 551-561
>James Marrow, Pictorial invention in Netherlandish manuscript illumination of the late Middle Ages. The play of illusion and meaning, Leuven, 2005
>Honey Meconi, Power, prestige, and polyphony : The use of perchment in Music manuscripts c. 1450-1600, Sources of Identity : Makers, owners, and users of music sources before 1600, Epitome musical, Turnhout, Brepols, 2017 : p. 169-208