>Paul Binski et Stella Panayatova, The Cambridge Illuminations. Ten centuries of book production in the medieval west, London-Turnhout, Harvey Miller, 2005
Commentaire : n° 121
>M. Winterbottom et Phyllis M. Giles, Illuminated manuscripts in the Fitzwilliam Museum, Cambridge, 1966
Commentaire : n° 107
>Sandra Hindman, Simon Marmion : A methodological review of the problem, Manuscripta, 21, 1977 : p. 15
>Virginie Minet-Mahy, Lecture croisée de Jean Gerson et de René d'Anjou : la figure du prince-poète méditant, René d'Anjou, écrivain et mécène (1409-1480), Texte, Codex et Contexte, Turnhout, Brepols, 2011 : p. 99-117
Commentaire : Cité p.99-100
>Nigel Morgan et Stella Panayotova, A catalogue of Western Book Illumination in the Fitzwilliam Museum and the Cambridge Colleges, London, Harvey Miller Publishers, 2009
>Gilles Roussineau, René d'Anjou. Le Mortifiement de Vaine Plaisance, Textes Littéraires Français, Genève, Droz, 2015
>E Warren Hoffman, Simon Marmion or the master of the altarpiece of Saint Bertin. A problem of attribution, Scriptorium, 27, 1973 : p. 263-290
>Hanno Wijsman, Les manuscrits de Pierre de Luxembourg (ca 1440-1482) et les bibliothèques nobiliaires dans les Pays-Bas bourguignons de la deuxième moitié du XVe siècle, Le Moyen Age, 113, 2007 : p. 613-637